Sidor

15 november, 2016

Skör

Dagens känsla
Har jobbat 50% sedan oktober och kunnat hantera det mesta bra även om jag varit trött. Tycker att jag
fått till det med vila och avslappning som jag behöver.
Men sakta har kvällsångesten kommit oftare och jag har fått sämre humör överlag. All energi går åt på jobbet och sedan mår jag dåligt när jag är hemma (flashback till tiden innan jag blev sjuk...).
Droppen blev en yrselattack som tog den sista kraften i energiburken. Och nu är jag bara håglös... Gnistan är borta. Jag vill bara sitta i soffan, må dåligt och tycka synd om mig.

Linan jag balanserar på är så tunn.
Jag känner mig så skör och vilsen.
Jag hoppas bara att jag nu stannat upp i tid, innan nedåtspiralen nått ända ner i botten så att det inte blir så jobbigt att ta mig upp.
Får försöka hitta tillbaka till grunderna igen.
Dansa - pausa

3 kommentarer:

Alldamnstories sa...

Är livrädd för just det du beskriver - att när ja börjar jobba så kommer lixom all (den lilla jag har) min energi gå åt att bara jobba. Sen krascha hemma i soffan eller sängen. Ahhh... tänker på dig!! KRAM

Caroline sa...

Alldamnstories:
I början får man vara beredd att all energi går åt till jobbet. Man får byta ut saker man gjorde när man var heltidssjukskriven mot att jobba. T.ex. byta ut daglig promenad mot jobb, eller backa lite med fritidsintressen under en tid.
Men det ska långsamt bli bättre och till slut ska man hamna på en energiplatå där man igen kan lägga till andra aktiviteter än jobba äta och sova.
Problemet är när den platån inte kommer eller, när det som i mitt fall, går åt fel håll. Då måste man se över vad som hände och justera lite.
Kram!

Anna sa...

Absolut förbud mot att sitta och må dåligt i soffan! Du ska UT!! I naturen, jag tvingar min själv, fast övertygad om att det blir bättre efter!
Kram
A