Sidor

07 oktober, 2015

Höstkvällar och ork

Något som jag tycker är supermysigt att göra när hösten kommer är att gå på kvällspromenader i mörkret, med musik eller någon trevlig podcast i lurarna.

Just denna höst känns det extra mysigt för jag har äntligen fått tillräcklig ork att promenera varje dag. Ett, för mig, stort steg framåt i återhämtningen. Det ger mig bättre självkänsla och mycket glädje att kunna ta mig för något jag verkligen tycker om, när det mesta annars handlar om att äta, sova och lindra symptom.

Så nu ser jag fram emot kvällarna när mörkret lagt sig. Då drar jag på mig reflexvästen och ger mig ut. Det är så fridfullt och lugnt. Lampor som lyser i fönstren och gamla välbekanta gator att trampa på.

1 kommentar:

Eva svärd sa...

Hösten är verkligen mysig i att vandra i. När jag åter började gå ut var det på kvällarna jag gick. Men jag går fortfarande gärna på kvällen, då sover jag bättre.