Sidor

02 augusti, 2017

Fokusskifte

Fokus flyttas sakta bort ifrån utmattningen.

Jag märker att jag är på väg att bli frisk på riktigt.

Under två års tid har fokus och engagemang gått huvudsakligen till att hantera sjukdomen.

Jag har behövt ta hänsyn till att det alltid ska finnas utrymme att vara sjuk. Har behövt stå upp för och uttala mina särskilda behov i alla lägen, och har känt mig väldigt egoistiskt.

Men nu börjar jag få tillbaka en mer normal utgångspunkt. Det underliggande hotet om att försämras är inte konstant närvarande. Har jag en dålig dag så tänker jag inte att jag håller på att bli sjukare, utan förstår att jag bara behöver vara extra snäll mot mig för att må bättre.

Entusiasmen i att kunna planera längre fram än en vecka är överväldigande när jag tänker på det! Jag behöver inte längre fundera så mycket över hur jag kommer må och om jag kommer orka med det jag vill göra.
Jag känner mig fri!

Inga kommentarer: