Sidor

21 januari, 2016

Identitetskris

Att återhämta sig ifrån utmattningssyndrom handlar mycket om att analysera och förändra invanda beteenden. Man får ifrågasätta hela sin tillvaro för att inse hur den påverkar en. Allt som man tidigare gjort slutar plötsligt att fungera och man får leta efter sätt att bygga upp en mer hållbar grund att stå på..
Man har liksom "gjort fel" och tappar förtroendet för sig själv.
Man tappar faktiskt hela sig själv till och från.

När jag kraschade så upplevde jag känslor som jag aldrig haft förut och mötte en sida av mig själv som jag inte visste fanns där. Det satte igång många tankar och funderingar över vem jag egentligen är.
Jag hamnade i en identitetskris. Eller, iallafall en liten identitetssvacka.

Det var nog därför min kloka mamma tyckte att det passade så bra just nu att klippa håret. Som en del av krisandet.
Byta frisyr. Testa nåt nytt. "Hitta mig själv".

Vem vet.
Kanske kommer jag snart med en halvkroppstatuering eller anmäler mig till Vasaloppet.
Jag har hört att man gör sånt när man krisar.

Inga kommentarer: