Sidor

24 augusti, 2015

Intressen

Utan att jag märkt det, eller iallafall lagt någon större vikt vid det, så har jag slutat göra sånt jag tycker om. Det är inte så att jag har bytt ut intressena mot andra saker utan jag har bara slutat med dem. "Orkar inte" "har inte tid" "det är så mycket annat som ska hinnas med".

När jag fick frågan om vad jag gör som är roligt så fick jag tänka efter en lång stund.
Till slut kom jag på att jag brukade sy. Jättemycket. Varje dag. Alltid något projekt på gång. Det var nog ett halvår sen som jag sydde något överhuvudtaget. Jag har inte orkat koncentrera mig tillräckligt för det.

Frågan har funnits kvar i huvudet och jag har funderat över vad jag tycker är roligt.
Leta efter fynd på Tradera, vara i skogen, fotografera, blogga, påta i trädgården, träna. Jag kommer på fler saker ju längre jag tänker på det.

Det känns märkligt att jag bara har lagt av med dem. Jag vet att jag ibland känt saknad, men viftat bort det med någon rimlig förklaring. Och nu, när jag går igenom vad jag egentligen gjort på dagarna de senaste månaderna så kommer jag fram till att jag skalat bort i princip allt utom att äta, jobba, kolla film och spela lite mobilspel. Det är mindre än en gång i veckan som jag ansträngt mig och gjort nåt extra. Nåt som jag tidigare orkade göra MINST en gång i veckan.

Vad hände och när? Hur kunde jag blunda för det?


Inga kommentarer: